miércoles, 29 de noviembre de 2017

Guantanamo UE, pe roti

Într-o miercuri, ‎11‎ mai ‎2011, pe la ora 12:20:32 (sau ‏‎13:20:32, nu mai știu cum îmi era camera foto, raportata fata de "ora GMT") am imortalizat o imagine de pe ușa unei cabine de WC, dintr-una dintre parcările de camioane din Spania, în care opream ades, o imagine pe care o știam de ceva vreme și . . . cum nu știi niciodată când, sau dacă, mai revii în viata ta, vreodată, în acel loc, am imortalizat-o ca sa o am ca amintire.
In Spania, trecerea de la clasicul "carnet" la "carnet pe puncte" s-a făcut pe la 1 iulie 2006, asa ca "mesajul" transmis de cineva prin intermediul acestui fel de "gazeta de perete", a putut fi scris intre 2006 si 2011, dar eu îl știam poate de prin 2008, 2009 sau 2010.
Mesajul conținea câteva cuvinte prin care cineva își manifesta nemulțumirea față de implementarea acestei punctări/depunctări, cu cuvintele: "Carnè por puntos, Guantanamo para el transportista".
Desi din alte motivații decât autorul acestui mesaj, și eu consideram transportul rutier UE un Guantanamo, asa ca imaginea asta mi-am luat-o ca amintire mai ales pentru ca îmi plăcea ca cel putin încă o persoana, aducea denumirea asta in discuție, cam despre același obiect.

Din motive pe care le voi descrie pe parcurs, începând de azi (29.11.2017), am schimbat numele pe care acest blog îl avea până  acum, iar de acum înainte va purta numele "Guantanamo UE pe roți".

Blogul se referă la dezumanizarea din ce în ce mai acuta a condițiilor de munca și de trai a persoanelor care îndrăznesc sa semneze un "contract individual de munca", în acest domeniu infrastructural al oricărei societăți, deci și al societății numite "Uniunea Europeana", domeniu în care "lucrătorii mobili" își desfășoară activitatea nu pe "platforme stabile geografic", ci pe "platforme ambulante", pe platforme de înaltă mobilitate geografică".
Într-un fel, este cam aceeași diferență ca intre un strungar care lucrează în uzina, si un strungar care ar lucra pe un "atelier mobil" care ar aparține aceleiași uzine.
Astfel, după opt ore de "activitate laborala", strungarul care lucrează pe acea "platforma de lucru imobila" (imobil ca la "bunuri imobile vs bunuri mobile") numita "uzina", se va găsi la sfârșitul perioadei sale zilnice de lucru, la o aceeași distanta de . . . "condiția sa civila", ca și la începutul "programului de lucru", în timp ce intre strungarul care își desfășoară activitatea pe o "platforma de lucru mobila", intre "condiția sa civila" si "condiția sa laborala", poate interveni o distanta variabila, o distanta de la "zero" la "infinit".

Deși cumulul legislativ care gestionează juridic acest domeniu obliga angajatorul sa isi repună angajatul în condiția sa civila, la sfârșitul fiecărui "program zilnic de lucru" (la sfârșitul a 540 de minute de "prezenta în serviciu"), angajatorul se face (din 2006) ca ploua, sub privirile complice ale "autorității publice".
Citeste mai departe: Prison on wheels / Puscarie pe roti / Prision sobre ruedas .
Deocamdată atât.
Va urma!

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.